دریافت بخشی از اعتبارات سفر نوبخت در حوزه آب‌رسانی/ فاز اول تصفیه خانه‌بابل در آستانه بهره‌برداری است

دریافت بخشی از اعتبارات سفر نوبخت در حوزه آب‌رسانی/ فاز اول تصفیه خانه‌بابل در آستانه بهره‌برداری است

وی در پاسخ به این سؤوال که میزان اعتبارات این سفر برای آب منطقه‌ای استان چه مبلغی بوده است، گفت: اعتبارات این سفر برای تامین آب شهرهای گروه الف بوده از محل باقی ماننده اعتبارات ۱۰۰ میلیارد تومانی بوده که پرداخت شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام معاون رئیس جمهور مقرر شده بود که این اعتبارات تا نیمه اول مهرماه پرداخت شود که در حال پیگیری اداری این اعتبارات هستیم.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت سد چرگت و اقداماتی که در این زمینه انجام شده است، افزود: این سد در حال مطالعه است.

یخکشی با اعلام اینکه احداث سد بسیار پیچیده است، گفت: سدسازی فازهای متفاوتی دارد، بحث مطالعاتی، حفاری و ایمن سازی بسیار مهم است.

وی با اعلام اینکه منابع اعتباری فاز مطالعاتی این طرح اختصاص پیدا کرده است، گفت: بحث این است که ممکن است ظرف اعتباری کشور طوری باشد که همه منابع مصوب شده تخصیص پیدا نکند، به طوری کلی اجرای این سد هم داری ردیف بوده و مشاور انتخاب شده و در حال پیگیری است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در ارتباط با وضعیت آب شرب بابل و مشکلاتی که به وجود آمده، اظهار کرد: طرح خط انتقال در محل ذخیره آب شرب شهر بابل اجرا شده و تصفیه‌خانه بابل ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در همین مدت کوتاه نسبت به احداث تصفیه‌خانه اضطراری اقدام کردیم و تا حدود مشکل آب شرب بابل طی مدت ۴ سال رفع شده است.

وی یادآور شد: سیل اخیر باعث کدورت آب شده است برای جلوگیری از مشکل یک فاز تصفیه‌خانه اصلی بابل آماده شده است.

به گزارش فارس، بحث ایجاد سد چرگت از سال ۹۵ در منطقه چهاردانگه مازندران مطرح شده که در تاریخ ۲۶ دی ماه سال ۹۶ مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران از موافقت وزارت نیرو برای ورود به بحث مطالعاتی این سد خبر داده است.

موقعیت جغرافیایی سد چرگت که قرار است احداث شود در جنوبی‌ترین نقطه استان مازندران واقع شده است.

اخبار مرتبط

مرگ پسر ۶ ساله با شلیک تفنگ شکاری در فریدونکنار

بازدید فرماندار ویژه شهرستان بابل از ایل‌راه های این شهرستان

جشنواره شاخه نبات در دانشگاه علوم پزشکی بابل

0 نظر

ارسال نظر

capcha